Intervju z arhitektom: Turistična Agencija Sonček, Aleja

 

"Izziv je vsekakor vprašanje ali lahko arhitektura in dizajn transformirajo realnost in ali lahko interier predstavlja prehod virtualno medijskega prostora v živo okolje."

 

 

Z Davidom Mišičem, vodjo arhitekturnega biroja Styria Arhitektura, smo se pogovarjali o projektu Turistična Agencija Sonček v trgovskem centru Aleja v Ljubljani, kjer je intrigantno in funkcionalno zasnoval arhitekturo prostora s popolnoma steklenimi avtomatskimi drsnimi vrati brez okvirjev.

 

 

David Mišič, u.d.i.a., Styria Arhitektura

 

 

V svoji karieri ste se srečali že z nešteto projekti. Kako ste se lotili projekta za Agencijo Sonček v trgovskem centru Aleja? Kaj je bila njegova osrednja nit?

"Z vsakim projektom ne glede na njegovo merilo, velikost ali lokacijo, skušamo najti nove rešitve. Pravzaprav vsak projekt v osnovi naročniku predstavlja problem, ki pa je istočasno priložnost za novo rešitev. Agencija Sonček je prav gotovo ena takšnih, kjer smo na izredno majhnem merilu iskali nov izraz.

Potovanja so človekova notranja nagnjena, polna pozitivnih čustev in potreb. Kako ujeti in poosebiti okolje, ki ga človek notranje pričakuje ali podoživlja, zadovoljiti to mrzlično navdušenje in delno virtualizirati prostor, so bili ključna nit pri načrtovanju."

 

Opazimo lahko premišljeno oblikovan interier s poudarjenimi detajli. Kje ste črpali navdih in kaj vam je predstavljalo največji izziv?

"Izziv je vsekakor vprašanje ali lahko arhitektura in dizajn transformirata realnost in ali lahko interier predstavlja prehod virtualno medijskega prostora v živo okolje.

Občutek hoje po vodi in peščeni obali, opazovanje galerijskih sten, panorame mest in razgledne krajine v ozadju so trigerji, ki naj bi v potrošnikih vzpodbujali pozitivna čustva pričakovanjih izkušenj."

 

Elegantna transparentna steklena stena arhitekturnega koncepta

 

 

Ob tej priložnosti bi radi izpostavili, da ste se pri tem projektu odločili za avtomatska drsna vrata tipa 300 thales Doorson, ki so popolnoma steklena in brez okvirjev. Možno je opaziti premišljeno in praktično nevidno integracijo vrat v prostor. Ali je bila to vaša namerna poteza? Kako ste uspeli doseči »nevidno« povezavo med vrati in interierjem?

"Vrata med ulico in lokalom so pravzaprav skoraj nezaznavna ločnica, ki imajo izključno funkcijo akustične izolacije ter bariere med javnim in poljavnim prostorom. S pomočjo Doorsonovega sistema drsnih vrat brez okovja smo uspeli to bariero nevtralizirati z maksimalno transparentnostjo. Prav tako smo uporabili brezrefleksno izložbeno steklo, ki nima svetlobnih odsevov."

 

Kako lahko definirate pomembnost brezstičnega funkcionalnega prehoda v poslovalnico Sonček?

"Pomembnost brezstičnega funkcionalnega prehoda ohranja maksimalen vizualni kontakt dveh ločenih ambientov, poleg sicer zaželene prostorske izolacije in varovanja."

 

Eleganten pogon z vgrajenim varnostnim senzorjem

 

 

Želite izpostaviti še kakšno posebnost pri tem projektu?

"Projekt Sonček je vsekakor lep primer kako nerazdružljiva sta dizajn, arhitektura in tehnologija na skupnem imenovalcu kreativnosti."

 

Morda še inspirativna misel za konec ...

"Meja med stvarnim in virtualnim postaja vedno bolj zabrisana in vedno težje zaznavna. Prostor in čas spreminjata svoje dimenzije, tudi takšne, ki so manj merljive. Realnost se virtualizira in virtualno postaja nova realnost."

 

Projekt: Turistična agencija Sonček, Aleja, Ljubljana
Arhitektura: David Mišič, Styria Arhitektura
Vrata: 300 thales | frameless glass sliding door
Portretna fotografija: osebni arhiv
Fotografije projekta: Žiga Lovšin